Hei folkens, Ser at også kineserne gir detaljerte lister med læringsmål. Målstyring rir norsk grunnskole som en besettelse. Det er også tydelig at pensum går langt videre enn det som er tilfelle i den norske u-skolen. Flere av læringsmålene i Lauras plan dukker først opp på videregående i Norge. (Eks.: Forskjellen mellom avstandskrefter og kontaktkrefter dekkes først i Fysikk 1 programfag i Vg2.) Nettopp derfor ville jeg være bekymret med tanke på en evt. overgang til den norske skolen. Det vil bli et stup ned i kjedsommelighet og slappe arbeidsvaner. Mvh Tore
Hei folkens,
SvarSlettSer at også kineserne gir detaljerte lister med læringsmål. Målstyring rir norsk grunnskole som en besettelse. Det er også tydelig at pensum går langt videre enn det som er tilfelle i den norske u-skolen. Flere av læringsmålene i Lauras plan dukker først opp på videregående i Norge. (Eks.: Forskjellen mellom avstandskrefter og kontaktkrefter dekkes først i Fysikk 1 programfag i Vg2.) Nettopp derfor ville jeg være bekymret med tanke på en evt. overgang til den norske skolen. Det vil bli et stup ned i kjedsommelighet og slappe arbeidsvaner. Mvh Tore